RC: Královna Tearlingu versus Jiskra v popelu

7:43:00



Obálka - Královna Tearlingu: Královna zaujme na první pohled, černá s těmi zlacenými ornamenty vytváří luxusní dojem, prostě radost pohledět.
Obálka - Jiskra v popelu: Jiskra se taky mimořádně vyvedla, zlatá a tyrkysová spolu s hnědým podkladem je perfektní kombinace. A ty zlaté jiskry na obálce? To je fakt originální!



Děj Královny: Tuhle knihu jsem dlouho odkládala, a vlastně ani nevím proč. Možná jsem jen potřebovala tu správnou náladu. Když jsem ji konečně načala, tak mi zpočátku trvalo pár stran začíst se. Ale na druhou stranu, styl autorky je prostě čtivý! Takovým tím způsobem, kdy je Vám hrdinka hned blízká. Jakmile Kelsea opouští svůj domov, začíná vzrůšo… Všechny postavy mají jednoznačný charakter, takže si je brzy oblíbíte. Cíl cesty je jasný, dostat královnu na trůn živou a zdravou! A jelikož na cestě za cílem bývá vždy spoustu překážek, tak jistě není překvapením, že vše nejde jako po másle. Mladičká královna má však štěstí, že narazí na partu zajímavých týpků... V ten moment začíná kniha dostávat ještě větší spád.  A tohle na Královně Tearlingu oceňuji nejvíc! Cesta královny na trůn je jedno velké dobrodružství. Čtenář se nenudí až do poslední stránky.  A to autorka ani nemusela příběh přiživovat milostným románkem, aby zaujala! Sice je tu menší náznak čehosi, ale je to spíše taková třešnička na dortu. Něco navíc, z čeho se čtenář může těšit. Ten náznak čehosi je tu ALE tak přirozený… Hrdinka sice vzdychá po krásném grázlíkovi, ale on, ač je mu sympatická, tak ho jako žena nepřitahuje. Dle jeho mínění není dost hezká.  Vzhledově tuctová holka může na frajerovi oči nechat, ale on ji přehlíží… A co je nejlepší? To přehlížení z jeho strany není hrané, jak to bývá u ostatních YA typické. Nečekejte žádné naivní ani přeslazené myšlenkové pochody jak hlavních, tak vedlejších postav… Naopak, jsou velmi přirozené a vyzrálé. Což knize přidává na kvalitě!
Pozn: Nemůžu se dočkat druhého dílu! Na Slovensku už vyšel, což nechápu… Doufám, že má YOLI dobré důvody, proč vydání knihy stále zdržuje. Snad to vydání bude i s ohňostrojem, když už ho tolikrát přesunuli!



Děj Jiskry: Takhle kniha si mě získala slibnou anotací, která mě navnadila, abych si knihu vůbec přečetla. A taky fakt všude je, každý ji všude cpe, tak zkuste odolat té obálce a nadšeným recenzím. Příběh má dva hrdiny, ale začíná u… a no, nemůžu si teď vzpomenout, jak se ta holka jmenuje! Asi to něčem to svědčí - že mi v mysli nezůstala? Tak, ale… fakt si nevzpomenu. Strýček google pomůže. :D Takže Laia! Děj začíná u hrdinky jménem Laia, když k nim do domů vtrhnou masky… což jsou válečníci, nebo  něco na ten způsob. Začátek je fakt skvělý, hned vás vtáhne! A to se mi málokdy stane, že mě první stránky baví. Za ten úvod a za to, že autorka NEZDRŽUJE, jedno velké plus! Stejně jako u Královny, i tu je cesta hrdinu velmi dobrodružná… nuda nehrozí! Tady už ovšem nějaká ta milostná, nebo spíše milostné zápletky jsou. Sice nic hlubokého, ale místy dost naivní… za to tedy uděluji mínusy.  Vím, že je to YA žánr, ale i tak se dala ta milostná linka napsat lépe, netřeba přeslazovat! Mě osobně nejvíc iritovalo to opakování, jak je hrdinka nesmírně krásná. A krásná byla, i když ji zbičovali… achjoo. Možná, kdyby Laia byla nějaká nadpřirozená bytost, tak by mi to tolik nevadilo, protože bych si řekla, že to k tomu prostě patří. Ale je vykreslená jako prostá holka, a přece má až nadlidské schopnosti – být stále neodolatelně krásná, byť ji zmlátí jako psa! Nebo má schopnost chodit stále vzpřímeně, byť ji den předtím pořádně zbičovali! A ten Elias! Takový chlap snad ani neexistuje… Je dokonalost sama, až z toho jde strach. Všichni mají jak dobré, tak špatné stránky, ale tenhle hoch je snad svatý. On nechodí do bordelu, on nerad ubližuje ostatním, on by nejraději všem vlastně pomáhal, akorát nemůže, chudáček malej... Já nevím, jestli on neměl být spíše mnich, než válečník. Takže abych to shrnula, děj Jiskry je super. Přečtení knihy není vůbec ztráta času, a zpočátku vám budou oba hrdinové sympatičtí, ale ke konci už mě ta jejich dokonalost štvala.
Pozn: U téhle knihy mě překvapilo srovnání s Harrym Potterem?! Že autorka stvořila nový svět, který může směle konkurovat HP? Ha, ha... No, to ani omylem! Ke stvoření nového světa, který by byl srovnatelný s HP, je potřeba trochu více originality. Pokud chce autor stvořit nový svět, musí přinést něco nového! A to se na mě nezlobte, ale tohle se autorce nepovedlo ani na jedno procento… Že se kniha odehrává ve světě, kde je plno písku? To je něco nového? Jako fakt? Ten kdo řekl, že svět Jiskry je srovnatelný s HP, zřejmě knihu nečetl, a nebo zrovna nebyl při smyslech. Ale fakt, větší blbost jsem už dlouho neslyšela.  On to stejně asi bude jen marketingový tah...



Hrdinka Kelsea: Kelsea je úplně obyčejná holka, trošku při těle a sama o sobě to ví. Ale tuhle holku musíte milovat, protože má skvělou povahu a pevný charakter! A po všech těch dokonalých slečnách se vám asi nejvíc bude zamlouvat právě ta nedokonalost. Je to holka od vedle, prostě jedna z nás. Akorát ona má teda modrou krev… Ale když čtete její myšlenkové pochody, víte, s kým máte tu čest. Ona se nepodceňuje, ale ani nepřeceňuje.

Hrdinka Laia: Laiu jsem si prostě moc neoblíbila. Protože, ač pochází z prostého lidu, po chvíli máte díky její neobyčejné kráse, a nezvyklým schopnostem regenerace pocit, že to ona má modrou krev! A snad ještě něco navíc. Hlavně mě nezaujal její charakter, vůbec jsem se v ní nevyznala.  Pro mě nebyla dost plasticky vykreslená. Nemůžu ji popsat. Sama vlastně nevím jaká je, když nad tím přemýšlím… Jediná vlastnost, kterou si pamatuji, a kterou hned po kráse nejvíc autorka zdůrazňovala, byla ta, že je srab. Takže, za mě žádná extra sympoška…  

Královna Tearlingu vs. Jiskra v popelu: Co se týče děje, oba příběhy jsou po této stránce skvělé! Nemám co vytknout. Obálky taky srovnatelně krásné.  Ovšem, co se týče vykreslení postav, tak u mě jednoznačně vede Královna Tearlingu. Větší sympaťáci, jasnější charaktery, snadno si je zapamatujete. A to i ty vedlejší postavy! Obrovské plus Královně uděluji za to, že to není žádný sladký cajdák…




You Might Also Like

2 komentářů

.

.

Subscribe