Tess z d´Urbervillů - Trocha té klasiky neuškodí

6:19:00



Mám pro Vás TIP na takovou docela příjemnou knižní klasiku od Thomase Hardyho - Tess z d´Urbervillů. Asi to nebude pro všechny, ale já nějak poslední dobou tíhnu k té klasice, a vyhledávám starší díla, protože mě už přestávají bavit naivní a sladké příběhy, kde se odehrává stále stejný scénář. Myslím, že není třeba abych to rozváděla,  protože většina z vás se určitě dovtípí, o čem mluvím. Je však pravda, že Thomas Hardy píše docela dost rozvláčně, některé popisy mi přijdou až zbytečné, jen děj zdržují. Archaický jazyk se asi taky každému nebude příliš zamlouvat, mě nevadí. Nicméně, příběh dívky jménem Tess je zajímavý, a dokonce podle předlohy vznikl i seriál - pro některé možná snesitelnější varianta. Hlavní role se zhostila krásná herečka Gemma Arterton  - jestli jsem si Tess nějak představovala, tak přesně jako Gemmu. Až dočtu celou knihu, mám v plánu zkouknout i seriál. Já tedy knihu doporučuji, aspoň si odpočinete od všech těch dystopií, čarodějnic, upíru a nevím čeho všeho! :))





Anotace: John Durbeyfield zjistí, že je potomkem rodu D'Urbervillů, jednoho z nejstarších rodů v celé Anglii. Nedaleko jejich rodné vesnice bydlí žena jménem D'Urbervillová, o níž se John se svou ženou Joanou domnívají, že je jejich vzdálenou příbuznou. Vyšlou tedy svou dceru Tess, aby se k staré paní přihlásila jako příbuzná. Tessiným úkolem bylo požádat o finanční pomoc, nebo o nějaké zaměstnání...


You Might Also Like

6 komentářů

  1. Díky za tip :-) Taky teď mám chuť sáhnout po klasice, tak jsem si půjčila Olivera Twista, tak jsme zvědavá, jestli mě to naopak od čtení klasiky neodradí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač. ;) No mě Oliver Twist moc nesedl, tak nevím. :D Ale Tess není vůbec špatná! :))

      Vymazat
  2. Taky mám klasiku moc ráda a Tess mi kamarádka doporučuje už pěkně dlouho, jen ne a ne najít čas :) Díky za připomenutí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ještě spoustu takových tipů, a Tess se doufám bude líbit! Až dočtu, přidám recenzi. :)

      Vymazat
  3. Na Tess se v nejbližší době chystám. Sice nemám ráda rozvláčné knihy a mnoho popisů, ale nějak jsem na tuhle klasiku zvědavá, takže se nenechám odradit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky právě nemám právě rozváčnost, některé stránky jsou přímo na vytrhnutí. :D Ale tak kdysi to nebylo tak uspěchané jako dnes. Zase v dnešních románech mi vadí ta uspěchanost. :))

      Vymazat

.

.

Subscribe