Doporučuji: Marina - Carlos Ruiz Zafón

10:21:00



Ke knize jsem se dostala úplně náhodou, a po přečtení nadšených recenzí jsem se rozhodla, že si ji přečtu. Příběh začíná v momentě, kdy se hlavní hrdina Oskar ztratí ve staré uličce Barcelony, odkud  vedou všechny uličky do starého města. Jeho však upoutá opuštěný dům, do kterého se nakonec vloupá, protože je přesvědčený, že v něm nikdo nebydlí. V domě si přivlastní starožitné hodinky, a s nimi i odejde. Na internátě, kde bydlí, si však kapesní hodinky pořádně prohlédne, a najde v nich věnování - proto se je rozhodne vrátit. Další den se vydá stejnou cestou, ale to už narazí na jednoho z obyvatele domu... Na záhadnou Marinu. S Marinou se spřátelí, a ještě ten den se vydají na starý hřbitov, kde spatří tajemnou ženu, jak pokládá kytky na bezejmenný hrob, jenž zdobí jen obrázek černého motýla. Poté ženu sledují do spleti temných uliček... A tím začíná jejich velké a zároveň nebezpečné dobrodružství.

Oskar a Marina pátrají po velkém tajemství z minulosti. Komu patří bezejmenný hrob? A co vůbec znamená ten černý motýl? Kdo je ta záhadná žena? A proč svou tvář skrývá pod černým závojem?   Příběh je od počátku pěkně ponurý, tajemný... Všudypřítomný déšť a prvky devatenáctého století jsou skvělá kombinace pro záhadný román! Zafón má opravdu vypravěčský talent, dokáže do příběhu vtáhnout téměř okamžitě. Já při čtení byla napnutá až do konce. Bylo vidět, že měl autor vše do detailu promyšlené. Oceňuji minimum hluchých míst! Většina stránek byla spíše hodně napínavých, psaná velmi čtivým a pěkným jazykem. Takhle nějak si přestavuji kvalitní YA příběh, kde se budete místy i bát. Především je to tím, že Zafón umí vykouzlit tu správnou pochmurnou atmosféru. Tuhle knihu můžu všem jen doporučit. Pokud máte rádi trochu té staré historie, pochmurné historky i počasí, tak se Vám tenhle příběh bude líbit.    

Anotace: „Po patnácti letech se mi vrátila vzpomínka na ten den. Viděl jsem toho mladíka, jak se potuluje mlhou kolem nádraží Estación de Francia, a jméno Mariny mě znovu zasáhlo jako čerstvá rána. Každý z nás má ve své duši zamčené nějaké tajemství. A tohle je to moje.“ Píše se rok 1980 a mladý student Oskar Drai na jedné ze svých zasněných toulek potkává odvážnou Marinu. Společně se vydávají za záhadným znamením černého motýla. Nemají však ani tušení, jaké hrůzy na ně v temných uličkách Barcelony čekají.
















You Might Also Like

4 komentářů

  1. Tuhle knížku jsem také četla a byla jsem z ní nadšená. Líbilo se mi na ní přesně to, co tu zmiňuješ. :) Proto jsem ráda, že jsem našla další pozitivní recenzi na ni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to suprová kniha, proto ji doporučuji dál. 😊

      Vymazat
  2. Tajemné domy, staré příběhy, temné uličky...jo, to všechno můžu! :) Děkuju moc za zajímavý knižní tip - kniha vypadá skvěle. Navíc se mi hrozně líbí ta obálka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha je fakt super... no a Česko má trochu jinou obalku, ale taky hezkou. ;)

      Vymazat

.

.

Subscribe