RC: Smolná sezóna začíná v říjnu!

7:15:00




Na tuhle knihu jsem se těšila hned od začátku, co jsem zjistila, že vyjde. Hodně mě navnadila anotace, která vypadala slibně. Mám ráda příběhy s nádechem tajemna, takže když kniha vyšla, neváhala jsem ani chvilku. Navíc ta obálka... působí tak zvláštně, a krásně zároveň. Prostě láká čtenáře, aby si knihu prolistoval a začetl se někde uprostřed rozkvetlé louky.  Úvod vás hned vtáhne, začíná správně mysteriózně, jak se u takového žánru asi dá předpokládat. Hlavní hrdinka Cara je členkou rodiny, kterou provází v jistém období až vražedná smůla. Od toho se celý příběh odvíjí... proč se to všechno děje? A kde se ta smůla bere? Je to snad skutečné prokletí, nebo si to všichni jen namlouvají, aby pro všechny ty nehody měli nějaké vysvětlení?  Možná zná všechny odpovědi Cařina dávná kamarádka z dětství, která jednoho dne zmizí, a  hrdinka se ji spolu se svými sourozenci snaží najít. Protože jedině ona jim může objasnit, co je příčinou smolné sezóny!

Vypadá tak ustaraně, vždycky tak ustaraně, a tak se jí zeptám: "Když ty dáváš pozor na nás, kdo se postará o tebe?" Elsie vypadá překvapeně. Pak se usměje. „Možná nepotřebuju, aby se o mě někdo staral,“ odpoví. „Možná jenom potřebuju, aby si na mě někdo vzpomněl.“


Kniha se čte od začátku velmi dobře, autorka má svižný styl a místy používá opravdu hezké metafory. Přesto je to ale spíše oddechová četba, jako to u YA bývá. Bohužel, co mě v této knize zklamalo, je až přehnaná fantazie autorky! Občas jsem nevěděla, jestli se to skutečně děje, nebo hrdinka jen sní, a dost často na  mě vyprávění působilo zmateně.  Myslím, že někdy je méně více, a autorka občas mlela páté přes deváté. A ten konec se přiznám jsem zprvu moc nechápala, snad kvůli té přehnané fantazii, která se do takového příběhu dle mě, moc nehodila - proto i výsledný pocit z knihy je sice celkem rozporuplný! Ono, psát příběh na pomezí fantazie/reality, to vše se dá, ale nesmí autor nechat spoustu věcí nedovysvětlených, jak tomu bylo tady. Nakonec se opravdu čtenář ptá... Co to? A jak? Protože sám neví, co vlastně byla skutečnost, a co ne. Vyzvedla bych však úvod, na tom si autorka dala záležet. Taky hledaní dávné kamarádky  je to, co Vás bude držet v napětí až do poslední stránky, a kvůli čemu snad i příběh dočtete! Nebýt té přehnané fantazie,  a nevysvětlených věcí, byla  by to skvělá kniha! Doporučuji všem, kterým se líbil Ostrov lhářů, i když ten se mi seděl o něco více. P.S. U téhle knihy se těžko něco píše, protože bych Vám tím snad vyzradila celý děj, proto jsem se právě o něm moc nerozepisovala. Řekla bych, že anotace odpovídá ději.



Moira Fowley-Doyleová


Pohřbený strach. Zakázaná láska. Z každého tajemství se může vyklubat nebezpečí a za kdejakým rohem číhá smůla. Smolná sezóna. Tohle je, co o ní víme: Přichází každý rok ve stejnou dobu. Mojí rodině se stávají zlé věci. Děje se to jen nám. Nevíme proč.
Smolná sezóna je součástí Cařina života tak dlouho, jak si jen pamatuje. Vždycky koncem října. Už spousta jejích příbuzných v tuhle dobu přišla o život. Cařina rodina je nevysvětlitelně náchylná k nejrůznějším nehodám. Proto schovávají nože, ostré hrany stolů omotávají vatou a vypínají elektrické spotřebiče – ale nehody je pronásledují na každém kroku a ze smolné sezóny se pomalu stává obsese a jejich největší strach.
Ale proč jsou takhle prokletí? Mohou se z toho začarovaného kruhu vymanit? Opojný, zničující a intenzivní příběh s opravdu šokujícím závěrem.









You Might Also Like

8 komentářů

  1. Kniha mě zprvu vůbec nelákala, ale teď si říkám, že ji asi zkusím :D Ostrov Lhářů se mi líbil, tak snad to bude dobré :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, a pak mi třeba napiš, jak si pochopila ten konec. :D

      Vymazat
  2. Me laka, ale asi si ji pujcim pak od nekoho

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, půjčení nic nestojí. Udělala bych to samé! :D

      Vymazat
  3. Obálka je opravdu povedená. Ale kniha mě moc neláká.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  4. Obálka je moc pěkná, ale přiznám se, že jsem se ke čtení knihy moc nehrnula - poslední dobou YA fakt moc nečtu :) A nejsem ani fanynka zmatených příběhů. Nevadí mi když si autor pohrává s tenkou hranicí mezi fantazií a realitou, ale musí to být dobře zvládnuté, dobře napsané. A to tady podle Tvé recenze až tak nevypadá. Skvěle napsaná recenze, děkuju za přiblížení knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky poslední dobou moc YA nemusím... jsou na jedno brdo. Jako, přesně jak píšeš, musí to mít zvládnuté autor... což si myslím, že se tady nezvládlo. Působilo to na mě místy přehnaně - kazí to celý dojem. A děkuji. :)

      Vymazat

.

.

Subscribe