RC: Jak se mi líbíl návrat kapitána Rosse Poldarka?

4:59:00


Původně jsem se toto dílo vůbec nechystala číst. Když jsem tuhle knihu zaregistrovala, tak jsem si dle té obálky říkala, že to napsala nějaká ženská, a že to bude ta nejčervenější knihovna! Potom jsem však četla samé pochvalné recenze, a rozhodla se románu dát šanci. Ve větší míře se totiž s recenzenty shoduji. Rosse  Poldarka napsal anglický spisovatel Winston Graham, a nutno podotknout, že to chlapské vnímání je zde dost znát. Vůbec to není červená knihovna, jak se může zprvu jevit. Návrat Poldarka je psán příjemným slohem, takže se stránky čtou poměrně lehce. Bohužel, je tu na mě toho mužského myšlení až moc! Asi budu jedna z mála, ale ač je kniha psaná čtivým stylem, mě nudila. A nudila mě docela dlouho, hlavně proto, že se  v knize vedou především mužské řeči a skutky.

Asi dvě stě stran jsem čekala, kdy už se konečně začne něco dít! Skoro celý děj mi však přišel o tom, jak muži v čele s Rossem stále konverzují o práci! Když na to přijde, tak on někoho vytáhne z maléru.  Jako například Demelzu, kterou zachrání i s jejím psím přítelem před chuligány z ulice. Čekala jsem, že v této části bude děj zajímavější, ale opět jsou tu nějaké ty konflikty s nepříliš oblíbenými sousedy, nebo řeči o práci. A tak to jde skoro celou knihu! Dokud Demelza trochu nedospěje, jinak se objevuje na stránkách jen poskvrnou, a pokud už se objeví, tak jsou to nevýznamné situace. Spíše takové zmínky. Jako já chápu, že to v té době nějak takhle chodilo, ale prostě… stránky, kde se vedou řeči o politice a práci, tam jsem zívala nudou. Ross Poldark  je samozřejmě sympaťák a džentlmen, po kterém musí ve skrytu toužit každá žena. Je citlivý, ale zároveň mu to neubírá na mužnosti. Prostě přitažlivá kombinace! Jestli jsem knihu dočetla, tak nejspíš kvůli téhle postavě.

Demelza se vyskytuje spíše až ke konci, a je zkrátka taková dětinská, praštěná. Víc mi z ni v hlavě neutkvělo.  No, a ten jejich vztah... přišlo mi, že vznikl, ze dne na den.  Že se tomu vztahu autor příliš nevěnoval, takže za tohle taky velké mínus. Skoro nic mezi nimi neproběhlo, a najednou byly spolu. Bylo to takové uspěchané! V té době bych čekala, že vztahy vznikají nějak postupně a pomalu se vyvíjejí. Mám obavy, že se Winston Graham více věnoval řečem o práci, a hrdinským skutkům, na úkor jejich vztahu... Ale když už spolu byli, tak mě ty jejich postelové rozhovory dost bavily! To jsem se docela nasmála. Ke konci mě tedy Návrat Poldarka zaujal trochu více! I když měl příběh docela velký potenciál, tak nebyl využit - za mě teda bohužel, celkově jsem z knihy zklamaná! Čekala jsem trochu něco jiného, ze zvědavosti si snad přečtu druhý díl, uvidíme. Třeba mě ještě autor překvapí!




Ross Poldark - Návrat domůDůstojník Ross Poldark se po letech vrací z americké války do rodného Cornwallu a těší se, že zase začne vést normální život, bude spravovat rodový majetek a ožení se s dívkou, kterou už léta miluje. Po návratu však zjišťuje, že otec je mrtvý, šlechtické sídlo i veškeré hospodářství zchátralé a že služebnictvo rozprodává všechny zbývající cennosti. Největší bolest však zažívá po zjištění, že se krásná Elizabeth zasnoubila s jeho bratrancem Francisem, protože se domnívala, že Ross ve válce zahynul. Zklamaný důstojník se ale navzdory všemu pouští do práce a snaží se dát do pořádku rodinný majetek a znovu otevřít otcův měděný důl. A také zapomenout na svou životní lásku a zvyknout si, že patří jinému. Pomáhá mu v tom mladičká Demelza, vlastně ještě téměř dítě, kterou najal jako služebnou, aby ji vytrhl z neutěšeného prostředí, v němž dosud žila. Vděčná dívka v něm vidí svého zachránce a odměňuje se mu hlubokým obdivem, ale zároveň usiluje o jistou míru samostatnosti. Vedle ní a s její pomocí se Ross znovu vrací do života… Podle této dvanáctidílné ságy natočila britská televize BBC kultovní seriál, který si získal obrovskou popularitu. V roce 2015 vznikl stejnojmenný osmidílný remake, jenž zaznamenal okamžitý úspěch a zařadil se mezi nejsledovanější seriály posledních let. BBC seriál prodloužila o další sérii, chystanou na rok 2016.





You Might Also Like

2 komentářů

  1. Já s přečtením stále váhám a toto je první recenze, která nehýřila nadšením. Tak teď nevím :) věci, co Ti vadili, mi většinou vadí taky, takže dám Poldarka asi k ledu.

    Trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba aspoň zkusit... Třeba se ti nakonec bude líbit. ;)

      Vymazat

.

.

Subscribe