Zajímavosti: Děsivý knižní svět - Edgar Allan Poe

8:31:00




Věděli jste, že Edgar napsal román, který se o čtyřicet šest let později skutečně stal? Já vím, někdy se prostě určité věci stávají a jsou si dost podobné, ale... V knize se jedna z postav jmenuje úplně stejně, jako v budoucnosti roku 1844, kde se odehraje téměř to samé. To samé,  co v  příběhu: Dobrodružství Arthura Gordona  Pyma!

Richard Parker je postava z románu Edgara Allana Poea - Dobrodružství Arthura Gordona Pyma (1838). Kniha vypráví o čtveřici mužů, kteří se po ztroskotání lodi rozhodnou losovat o to, kdo se obětuje a bude ostatními snězen. Nejkratší slámku si vytáhne muž jménem Richard Parker. Příběhy o kanibalismu u ztroskotanců na moři nebyly v 19. století neobvyklé, ale roku 1884, čtyřicet šest let poté, co Poe vydal svůj román, se velmi podobná událost stala ve skutečnosti. Britská jachta Mignonette se potopila při své cestě do Austrálie. Čtyři muži se zachránili, avšak ocitli se bez vody a jídla. Po devatenácti dnech se vyhladovělí námořníci rozhodli zabít a sníst jednoho z nich – jeho jméno bylo Richard Parker. Do té doby se usmrcení člověka v případě nejvyšší nouze považovalo za omluvitelné. Případ Mignonette se však stal známým právě tím, že všichni tři přeživší byli po návratu do Anglie odsouzeni za vraždu. (zdroj: wikipedia)

A víte, co je ještě zajímavé? Pár dní po tom, co jsem tuhle informaci někde četla, jsem na to trochu myslela a říkala si, že o tom musím zjistit víc... V knihkupectví, kde pracuji, jsem zařazovala knihy a najednou mě zaujal přebal  s názvem: To nemůže být náhoda. Sáhla jsem tedy po knize,  a náhodně jsem ji otevřela na straně 188... když jsem se začetla do prvních řádku, byla jsem překvapená, neboť zrovna na téhle straně se psalo o románu, který se o  několik desítek let později skutečně stal. A nebyl to jiný román, než ten, který napsal Edgar Allan Poe - Dobrodružství Arthura Gordona Pyma!

P.S. A já doufám, že tohle teda byla jen náhoda, protože jestli mi tím chce osud něco naznačit, tak mi to moc pozitivně nevyznívá! Určitě ne v můj prospěch... :/ :D



You Might Also Like

1 komentářů

  1. A znáš ten fakt o Titanicu. Že jeden autor napsal novelu o nové, nepotopitelné lodi, která měla taky málo člunů a potopila se? Narazila teda do jiné lodi, ne do ledovce, ale potopila se taky někdy na jaře. Ta loď se v textu jmenovala Titan. http://zemejas.cz/titan-kniha-ktera-predpovedela-tragedii-titaniku

    OdpovědětVymazat

.

.

Subscribe