RC: Já nejsem neviditelná - Marcus Sedwick

4:44:00



Bez mučení se přiznám, že knihu Já nejsem neviditelná jsem si vybrala hlavně díky té nádherné obálce, která je prostě nepřehlédnutelná. A originální název to celé jen skvěle doplňuje. Román napsal anglický spisovatel Marcus Sedwick a je jeho třináctým počinem.

O co tedy v knize jde? Laureth Peaková je úplně normální šestnáctiletá holka, až na to, že je od narození slepá. Ale je s tím smířená, říká, že ji nemůže chybět něco, co nikdy neměla... I když ji to ostatní samozřejmě nevěří, a dokonce si ji někteří kvůli jejímu postižení dobírají. Ale Laureth se naučila být silná a sebevědomá, byť je to jen iluze pro okolí. Možná proto se jednoho dne rozhodne odjet do New Yorku za svým otcem - spisovatelem. Když kontroluje jeho emaily, najde v nich zprávu od jistého Michaela, který se zmiňuje,  že našel zápisník jejího otce, a rád by jej předal za nálezné. Laureth si dá rychle vše dohromady... Její otec nezvedá telefony, ztratil zápisník a za posledních pár dnů jí neposlal ani jeden email. Musel se tedy ztratit, a přestože své obavy svěřila matce, nic se nestalo. Dokonce se zdá, že je ji to úplně jedno! Proto Laureth nezbude nic jiného, než odletět do New Yorku jen se svým sedmiletým bratrem Benjaminem.

A tady začíná celé dobrodružství! Slepá holka v doprovodu sedmiletého bratra... čtenáře zajímá, jak to všechno zvládnou, v tak v obrovském městě jako je New York! Román Já nejsem neviditelná se čte velmi dobře od první stránky. Autorův styl je čtivý, a protože je kniha psaná v ich formě, není vůbec problém se do hlavní hrdinky vžít a vidět svět jejíma očima. Marcus Sedwick ve svém třináctém počinu nádherně vykreslil vztah mezi sourozenci. Jak si sourozenci dokáži pomáhat i beze slov, protože jeden vedle druhého žijí skoro celý život a tudíž se navzájem velmi dobře znají. Od chvíle, kdy Laureth s bratrem nastoupí do letadla je příběh strašně napínavý! Až do samotného  konce. Dalším plusem byly postavy. Všechny mě bavily, a všechny měly svůj specifický styl vyjadřování. Tahle kniha se mi vážně krásně četla, a vůbec mi nevadilo, že se na pozadí neodehrával žádný milostný románek. Spíše by mi to celý dojem z příběhů jen pokazilo! Byly zde i části z Černé knihy, kde si její otec zapisoval nápady a poznatky ke knize (zajímavé části, pojednávají o principu náhody - tohle je tématem celého románu).

 "Možná se i vám něco takového přihodí, jednoho dne. Někteří lidé by řekli, že šance tu je. Pomyslete na tyhle souhry okolností, které se málem staly, ale ne úplně, na všechny trefy těsně vedle. Pomyslete na všechny podivné koincidence, k nimž ve skutečnosti muselo dojít, ale nikdo o nich nevěděl.    Možná se vám něco přihodí.  Něco tak zvláštního, že vás to přiměje zastavit se a uvažovat o tom. Něco tak divného, jako když si vyberete knihu, možná dokonce právě tuhle, podíváte se na první slova v posledních několika kapitolách, poskládáte je a odhalíte skrytou zprávu. Něco, co vás přiměje přemýšlet. Přemýšlet o tom, co je pro slepou dívku důležitější než zrak."

Ztracený a znovu nalezený zápisník je jediným vodítkem, jak najít jejich ztraceného otce. Doporučuji všem těm, kdo mají rádi chytré slečny! Slečny, které neumírají pro lásku, a na kterých neleží celý osud lidstva. Byť je Laureth "slepá" přijde mi mnohem normálnější a zajímavější než všechny ty hrdinky poslední doby, které jsou jako přes kopírak. Zejména co se týče žánru Young Adult.

P.S. A zase! Včera jsem psala o románu Edgara Allana Poea a zmínka o téhle knize se objevuje i v příběhu... tak asi mi tím vesmír naznačuje, že si jej mám přečíst. Tak jo, myslím, že si ho v nejbližší dobře přečtu, protože jinak se asi tohoto děsivého znamení nezbavím! :D

Já nejsem neviditelnáOtec Laureth Peakové ji naučil sledovat opakující se události, vzory a čísla - což je něco, pro co má jeho dcera mimořádné nadání.
Její tajemství? Je slepá. Pak se ovšem její táta ztratí, Laureth popadne svého sedmiletého brášku a vydá se vstříc záhadě, která je dovede až do New Yorku. V tomhle velkoměstě je její dovednost vysledovat šokující a občas nebezpečné spojitosti dovede do světa plného temnoty. Dokáže zachránit svého tátu i sebe?
Já nejsem neviditelná je spletitá skládačka o tom, že nic se neděje jen tak pro nic za nic a náhoda neexistuje. Třináctý román Marcuse Sedgwicka, který nedáte z ruky až do poslední stránky.


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Vypadá to zajímavě a obálka je opravdu moc pěkná. Zatím hážu do šuplíku "nač nezapomenout" :)
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuji nezapomenout. :D :)

      Vymazat

.

.

Subscribe