RC: Funebračka: Přítelkyně smrti - Bernhand Aichner

7:23:00




Upřímně, knihu jsem vlastně vůbec neměla v úmyslu číst. Ani nevím proč. Nebo vlastně vím, přišla mi jako všechny ty thrillery poslední doby. Ale líbil se mi název, a taky to, že je hlavní postava funebračka... prostě mi to přišlo tak nějak sympatické. A tak jsem se do knihy pustila! Musím říct, že mě od první věty bavila. Hned na začátku se vracíme do doby o osm let dříve, kde se dozvídáme, jaké  měla hrdinka dětství, a proč to všechno... autor nám hned z kraje poodhalí jedno její životní tajemství! Tajemství, o  kterém neměl potuchy ani její milovaný manžel policista? Původně jsem se domnívala, z té úvodní kapitolky, že hrdinka bude asi  trochu magor, ale opak je pravdou.

Až na to, co se stalo před osmi lety, je to úplně normální milující žena, a matka. Což je možná i důvod, proč jsem knihu neodložila. Nějak jsme neměla náladu číst o ženě, která je skutečně vyšinutá. Když píšu skutečně vyšinutá,  myslím tím někoho, kdo má radost a potěšení z bolesti druhých. Byť Blumová neprožila příliš šťastné dětství, nějak zvlášť se to na ní  nepodepsalo. Celý život vlastně toužila jen po tom, aby ji někdo miloval. Což ji bylo dopřáno, ovšem idylka trvala pouhých osm let, než její manžel tragický zemřel a ona opět zůstala "sama"...

Tady začíná celý příběh. Hrdinka truchlí po své manželovi, když si nechtěně přehraje jeden z jeho záznamů, na němž hovoří s nějakou vyděšenou ženskou. Mark, jak se její muž jmenoval, chtěl této ženě pomoci, ačkoliv lékaři  i ostatní policisté si byli jistí, že neznámá trpí halucinacemi... Že nic z toho, co říká není skutečné, a jen přesvědčivě lže. Přestože byl případ odložen, Mark dál pátral po zločinu, který se vůbec nemusel stát - on však přistěhovalkyni skálopevně věřil. Proto, když Blumové  umře manžel, rozhodne se pokračovat v jeho práci...  Vypátrá  Dunju, tak se záhadná žena jmenuje, aby zjistila, co se skutečně stalo. A pokud to bude možné, sjedná nápravu. Pro Dunju, pro Marka. Protože je možné, že to vůbec nehoda nebyla... možná to byla předem připravená vražda! Občas má ovšem hrdinka určité pochybnosti. Co když jsou to opravdu všechno jen vymyšlené pohádky popletené ženské? Co když existuje úplně jiný důvod, proč Mark neznámou několik měsíců doopravdy navštěvoval? A takhle otázka, jak to skutečně bylo, mě celou dobu držela v napětí. Nemohla jsem se dočkat, až zjistím jak to mezi tou ženskou a Markem bylo skutečně! Na první pohled milující manžel, ale na ten druhý? Když má ona své tajemství, nemůže mít i on nějaké?

Kniha je poměrně krátká, a rychle se čte, neboť autorův styl je opravdu velmi čtivý. Téměř celý příběh je psaný v metaforách, myslím, že to ještě více umocňuje určitou čtivost. Autor umí skvěle pracovat s napětím, dávkuje ho hezky postupně, a bez velkých odboček. Takže má Funebračka opravdu minimum hluchých míst. Možná se každému nebude zamlouvat styl, jakým autor píše, mě si získal hned. Na každé stránce se ponoříte do citových míst hrdinky, poznáte její osamělost, ale hlavně bude chtít přijít pravdě na kloub stejně, jako ona. A možná nakonec taky dojdete k tomu, že v pomstě je dovoleno všechno.


Jak daleko byste zašli, abyste pomstili toho, koho milujete? Brünhilda Blumová doufala, že tajemství, které dávno pohřbila, již nebude muset nikdy odkrýt. Pak ale za podivných okolností zemře její manžel a Blumové se z minuty na minutu zhroutí svět. Brünhilda plánuje pomstu. Především si však klade otázky: Co se doopravdy stalo? Proč musel Mark zemřít? Když najde odpovědi, začne jednat. Nemilosrdně. Jak toho může být schopná? Odpověď na to leží v minulosti staré mnoho let...






You Might Also Like

4 komentářů

  1. O téhle knížce jsem původně uvažovala, že bych si ji pořídila, ale nakonec jsem ji tak trošku zavrhla... teď toho celkem lituju :D Tak možná příště, až budu někde v knihkupectví, anebo něco objednávat. Protože to najednou zase vypadá jako lákavé čtivo xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ji zavrhla hned, jak se o ní psalo. Protože nějak nejsem na ty thrillery v poslední době... a pak jsem začala číst, no a musím říct, že je super! :))

      Vymazat
  2. Knížka mě láká, ale trošku mám právě strach z autorova stylu. Četla jsem několik ukázek a pořád nejsem rozhodnutá. Uvidím, třeba se rozhoupu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, já právě taky tuhle knihu zpočátku vůbec neměla chut číst... ale můžu říct, že zápletka je super a drží čtenáře celou dobu v napětí!:)

      Vymazat

.

.

Subscribe