RC: Purpurová stuha - gotická pohádka pro dospělé!

11:21:00

"Já se těch stínů bojím, tati."
"Stínů se přece bát nemusíš, moje malá, skrývají jen odvrácenou stranu pravdy.
Pokud se nebojíš pravdy, nemusíš se bát ani stínů..."


Tahle začíná příběh Cathy, která žije v těžkých časech, a musí se vydat do světa přes temný les plný močálů. Jediné, co dostala na rozloučenou od své matky, byla purpurová stuha. Stuha ji má připomínat nejen matku, ale i domov, který byla nucena pro chudobu tehdejší doby opustit. Když jsem tuhle knihu zaregistrovala, hned jsem věděla, že ji musím mít! Miluju gotické příběhy, které jsou tak trochu pohádkové, tak trochu hororové, a odehrávají se na ponurém místě. Panské sídlo je plné temných zákoutí, a tmavých stínů... tak přesně tyhle příběhy já můžu.

"Staré šlechtické sídlo ukryté uprostřed temného lesa a bažin. Mladý hrabě oddávající se výstřednímu životu a dívka s čistým srdcem. Vše obestřeno děsivým tajemstvím. Pohádkový i hororový příběh o lásce a naději, ale také o zoufalství a zradě."

Cathy se vydává do starého sídla, kde na ni čeká nejedno tajemství. Ovšem největším tajemstvím je samotný hrabě, kterého zpočátku vůbec hrdinka nevídá. Jediné, co od zdejšího služebnictva ví, že pokud udělá nějakou chybu, mladý pán ji okamžitě propustí - stejně jako předešlé služebné. Proto se snaží svou práci dělat co nejlépe, neboť pomyšlení na hlad, a chudobu ji děsí. Cathy je velký snílek, mluví se stíny a zvířaty... Hlavním tématem téhle knihy je tajemství, jež musí hrdinka odhalit. Příběh je vyprávěn z pohledu vypraveče, a volná próza se střídá s komiksem...

A tady bych skončila, co se děje týče, protože kniha je vcelku krátká... z poloviny je psáná formou komiksu. Takže díky obrázkům je příběh ještě pochmurnější! A musím dodat, že vůbec není pro děti. Škoda jen, že román nebyl více propracován do detailů, protože jinak je psán velmi čtivou formou. Nápad je skvělý, a kresby příběh úžasně dokreslují.



"Tma stále houstla a Cathy v sobě cítila stíny, které se staly její součástí. Obklopily ji jako nitky. Williamovy stíny se k nim přidaly a utkaly kolem Cathy a Wialliama pavučinu. Cathy cítila tu proměnu. Všude kolem zavládlo ticho, a jediné co slyšela, byl tlukot Williamova srdce. Možná se znovu setkají, v moři..."


Příběh je smutný, místy neveselý... škoda jen toho nevyužitého potenciálů, a nápadu, který se přímo nabízel pro zpracování úžasného gotického románu! Purpurová stuha je spíš taková jednohubka na hodinku, či dvě. Koupi určitě nelituji, neboť po vizuální stránce je to opravdu skvost! A navíc, stála mě jen 29 korun, no nekupte to, za ty peníze! :) Myslím, že počin ocení hlavně ti, kteří mají stejně jako já, rádi ilustrované knihy.


"Já se toho močálu nebojím."
"Kdybys věděla, jak je hluboký, mluvila bys jinak, Cathy. Co jednou pohltí, už nikdy nevydá.
Stačí jediný chybný krok a jsi navždy ztracená."



Trochu fantastický a trochu pohádkový příběh chudé dívky vypráví o lásce a naději, ale také o zoufalství a zradě. Cathy přichází do panského domu Worthingtonů jako služebná. Vládne zde ponurá atmosféra, kterou umocňuje výstřední a tajuplná povaha mladého pána Williama, nevlídné služebnictvo i okolní prostředí. Dům uprostřed temného lesa plného bažin střeží velcí černí psi. Náhoda chce tomu, aby se Cathy sblížila s mladým pánem. Podaří se jí však odhalit ponuré tajemství, které šlechtice obestírá? V knize se prolíná souvislé vyprávění s komiksem.



You Might Also Like

7 komentářů

  1. Jé to vypadá krásně! O knize jsem ještě neslyšela, ale určitě si ji seženu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji sežen, nebudeš litovat. :)

      Vymazat
  2. Za třicet korun?? A odkud? Z Levných knih? Že bych si pro ni taky došla, vypadá totiž opravdu dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Antikvariát... a je fakt krásná po vizuální stránce. :)

      Vymazat
  3. Jak se mi moc nelíbila obálka, tak mě zaujaly ilustrace :) Knížka vypadá moc fajn - a také se přidávám k dotazům, kde je k mání! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ji z antikvariátu... a ty ilustrace jsou fakt krásné! :)

      Vymazat
  4. Moc hezké provedení knihy. Komiks jsem sice nikdy nečetla, ale jako změna by byla fajn a ke všemu roztomilé vázání knihy, tomu všemu dodává šmrnc. :)

    OdpovědětVymazat

.

.

Subscribe