RC: Audrey se vrací - Sophie Kinsella

9:34:00


Audrey se vrací... tuhle knihu jsem si chtěla přečíst už dávno, ale nějak jsem na ní v té záplavě knih zapomněla. Čím Vás tenhle počin určitě zaujme? Překrásnou obálkou! I kdyby se mi obsah nelíbil, tak nebudu litovat, že mám tuhle krásku v knihovničce. Totiž... vážně se na ní krásně kouká. Ale ke knize! Audrey je čtrnáctileté děvče, kterou ve škole krutě šikanovaly spolužačky. Došlo to tak daleko, že se hrdinka psychicky sesypala, a musela si nějaký čas pobýt v nemocnici - protože se na ni samozřejmě šikanování podesalo hlavně psychicky. Z těchto důvodu také přerušila školu, a kontakt s lidmi... zdržuje se jen v bezpečí svého domova. Rodinní příslušníci jsou totiž jediní, se kterýma ještě dokáže komunikovat. Ovšem i zde ji v komunikaci pomáhají černé brýle, které má neustále na očích, ať jde kamkoli. Audrey si je nikdy nesundává, protože jak říká, v očích se zračí vše... oči nedokáži nic skrýt, žádnou emoci. 

"Ale měla jsem spoustu času o tom přemýšlet, a podle mého názoru většina lidí oči podceňuje. Pro začátek jsou mocné. Působí i na dálku. Zaostříte na někoho, kdo je od vás třeba třicet metrů, klidně v hustém davu, a jeho oči vědí, že se na něj díváte. Jaká jiná část lidského těla tohle dokáže?Prakticky jste senzibil, tak to je. Ale dovedou totéž, co víry. Podíváte se někomu zpříma do očí a ve zlomku vteřiny v vás vysají celou duši. Aspoň mě to tak připadá. Oči jiných lidí jsou nekonečné, což mě děsí."

Audrey má nejen problém vyjít z domů, ale také se děsí cizích návštěv. Proto je většinou zalezlá ve svém pokoji, aby nemusela s nikým přijít do kontaktu. Jednoho dne však její teritorium naruší Linus...  nejlepší kamarád jejího bratra Franka. Hrdinku nečekané setkání vyděsí natolik, že dostane jeden ze svých záchvatu, ale... zároveň ji tenhle kluk něčím přitahuje. A ta přitažlivost je větší než strach... Audrey se snaží postupně vrátit k normálnímu životu a Linus ji v tom pomáhá. Postupně se sbližují, ale... Jak to asi může fungovat s někým, kdo se  tomu druhému nedokáže podívat do očí?




"Je mi dobře, cítím se o moc líp. A mám kluka!"
Jasně, vzala jsem to trochu zhurta, ale přiznejme si to - právě kvůli tomu jsem přece Natalii pozvala. Abych ji sdělila, že s někým chodím. Slzy okamžitě zmizely a Natt se dychtivě naklonila kupředu.
"Máš kluka? Z nemocnice?"
Ta kráva! Copak si myslí, že  jsem na hlavu? A tahám se s dalším bláznem, protože na nic jiného se zatím nezmůžu?"

Kniha se mi četla lehce, Sophie Kinsella píše čtivě, takže to snad ani jinak nejde. Ono se toho v příběhu zase tolik neděje, je to spíše sonda do křehké dívčí duše...  Snad i takový návod pro lidi, kteří se prošly něčím podobným jako Audrey, tedy šikanou. Hrdinka mi byla sympatická, a musím říct, že hodně!Protože ač ji bylo teprve čtrnáct let, vůbec se nechovala jako typický puberťák. Až jsem se musela znovu kouknout na přebal, kolik té holce vlastně je. Ale myslím, že její dospělost má za následek právě to, co si musela prožít. A ne, vůbec to není depresivní román, místy jsem se dost nasmála. Vlastně se celá kniha nese v duchu rodiny, a společného překonávání překážek. Je to realisticky podaný příběh  mladé ženy, která hledá cestu zpátky...

Audrey se vracíNeobyčejný příběh obyčejné dívky… Čtrnáctiletou Audrey spolužačky krutě šikanovaly, proto ji už řadu měsíců vězní doma strach. Lépe se cítí jen ve tmě nebo alespoň za tmavými brýlemi. Léčí se u doktorky Sarah, ale k návratu do normálního života má stále daleko. Změna přijde nečekaně – se sympatickým kamarádem jejího bratra Linusem. Audrey totiž zjistí, že právě s ním dokáže mluvit o svých obavách a psychických problémech jako s nikým jiným a hlavně kvůli němu se odváží opět mezi lidi – i když jejím prvním „vítězstvím“ je pouze společná kratičká návštěva kavárny Starbucks. Zůstane však pouze u přátelství? Až když je Audrey o hodně líp, uvědomí si, že krize, kterou prochází, neovlivnila jenom ji, ale také její milující rodiče a dva svérázné sourozence, což je o důvod víc, aby se nemoc snažila definitivně zahnat.

You Might Also Like

0 komentářů

.

.

Subscribe