Tip! Mistborn - Finální říše

6:26:00

Výsledek obrázku pro Mistborn

Hledala jsem nějakou pořádnou fantasy, kde není moc lásky, a kde je naopak hodně akce. Dlouho jsem nenacházela, ale pak jsem si vzpomněla na Mistborn – opěvovanou sérií, která má na databázi knih vysoké hodnocení. Zpočátku jsem k Finální říši přistupovala skepticky, já nevím, nemám moc ráda zdlouhavé knihy. Ale nakonec jsem se začetla, a skoro 600 stran jsem přečetla za tři dny! Kdybych nemusela do práce, tak bych to snad měla i za dva… Takže, o čem vlastně tenhle příběh je? A co kdybyste si to přečetli sami? Haha, vtip! Hned ze začátku musím říct, že mi to docela dost připomínalo fantasy Naslouchač! A protože jsem velký fanoušek této plánované série, tak bylo téměř nemožné, aby se mi Finální říše nelíbila. Finální říše je svět po katastrofě, proto se z oblohy neustále snáší popel. Květiny nekvetou, rostliny nerostou… Nikdo, kromě pár Vyvolených se večer neodváží vyjít do hustých mlh, protože v ní žijí nebezpečné přízraky. Chudina žije pod nadvládou bohaté šlechty, a krutého pana Vládce. 

Výsledek obrázku pro Mistborn pinterest


Žijí v nelidských podmínkách už tisíce let, nikomu se tuto vládu zatím nepodařilo svrhnout, protože Pán Vládce je prý nesmrtelný. Ale možná existuje něco, co by ho mohlo zastavit.

Kelsier, hlavní postava tohoto románu je skaat - skaatové jsou neobyčejné nadaní zloději. Jenže Kelsier je pološlechtic, a žije si tedy na úrovni. Na rozdíl od běžných skaatu, kteří přežívají na okraji společnosti, ve špinavých uličkách. A zde žije i Vin, díky které najde odvahu vyvolat povstání. Vin je sirotek, ale má moc ovládat kovy… Objeví u ní mimořádné schopnosti, protože většina nadaných lidí má schopnost ovládat pouze některé. Jen Mistborn, dokáže ovládat všechny. Proto jí vezme pod svá křídla, do své zlodějské party. Občas jsem se v téhle magií o spalování kovů ztrácela, ale vůbec to knize neubralo na čtivosti.

Week one:
Hlavně musím říct, že je zde krásně vykreslená atmosféra. Ta mě nadchla… A taky hlavní hrdina Kelsier, a jeho skvěla parta skaatu. Všichni měli neskutečné charisma, a bavili mě. Sanderson píše strašně čtivě, a umí vytvořit postavy, které si zamilujete! Je zde i trochu romantiky, ale takové decentní. Pokud máte náladu na pořádnou fantasy, kde je plno akce, a tajemství, tak Vám Mistborny vřele doporučuji. Já se ani chvilku nenudila! Jo, jednou věcí mě autor fakt naštval… ale tu Vám neřeknu, to si budete muset přečíst sami! Jinak je to plnohodnotná náhrada za Naslouchače, který vyjde až na podzim tohoto roku. Naštěstí série o Mistbornech už je dokončená, takže můžete bez čekání jen číst, a číst… Jinak musím říct, že ta česká obálka je fakt nešťastná (nenechte se odradit!!) Já sice na obálky nedám, ale myslím si, že takový úžasný příběh by si zasloužil lepší kabátek! Nakonec, zkuste posoudit sami, zda se vám líbí, nebo ne. 



Výsledek obrázku pro mistborn finální říšeUž přes tisíc let padá z oblohy popel a nekvetou květiny. Už přes tisíc let žijí skaatové v nelidských podmínkách a v trvalém strachu pod krutou absolutní vládou nesmrtelného Pána Vládce. Nadějí na únik z tohoto pekla se stává až Kelsier, který v sobě objeví schopnost allomancie, příslušející pouze mistbornům, schopnost „spalovat“ kovy a získávat tím krátkodobě mimořádné schopnosti – sílu, předvídavost, možnost ovlivňovat druhé. Obklopen elitou podsvětí chystá útok proti Pánu Vládci. Ten by však nebyl uskutečnitelný, kdyby se Kelsier náhodou nesetkal s dívkou jménem Vin, sirotkem z ulice, zvyklým nečekat od lidí nic než zradu. Odhalí u ní také mimořádné schopnosti mistbornů a naučí ji využívat je. Prostřednictvím Vin infiltruje okolí Pána Vládce. Kelsierův plán se ovšem začíná vyvíjet nečekaným směrem a míří k tragickému vyústění… Příběh je plný napětí, intrik, překážek, nečekaných zvratů i vtipu.

You Might Also Like

0 komentářů

.

.

Subscribe