RC: Vyjednávač vám vezme dech!

8:55:00



Tuhle knihu jsem si vybrala, protože mám ráda Brandona Sandersona. Píše tak, že čtenář nemůže přestat číst, jeho světy jsou vždy velmi pečlivě propracované. Co kniha, to originál! Neměla jsem náladu na žádnou sérií - to byl taky jeden z  důvodu, proč jsem si Vyjednávače vybrala. Je to samostatný příběh, jehož anotace je velmi lákavá. Věděla jsem, že si opět přečtu skvělý příběh, ale že to bude až tak skvělé čtení? To jsem tedy nečekala. Tenhle autor mě vždy něčím překvapí! Knihu jsem zhltla během dvou dnů. Pokud máte rádi náročnější fantasy, spletité příběhy a dokonalé vypracované postavy, tak se vám tenhle počin bude nesmírně líbit.

O čem tedy kniha Vyjednávač je? Je to příběh dvou sester, Idriských princezen. Jsou jako noc a den, ale jejich sesterská láska je natolik silná, že se jedna pro druhou obětují. Starší z princezen je už od malička předurčená stát se ženou Božího krále. Je to mocný a krutý muž, který nezná slitování. Princezna svůj osud však přijímá statečně. Ví totiž, že tím ochrání svůj lid a nastolí mír, za který tolik v Idrise bojují. Musí odjet do Hallandreu, do země, kde je všechno naprosto jiné. V Idriském království je krajina zahalená do šedivých odstínů, barvy se zde nenosí. Sousední země je však plná barev, květů a obchodování s dechy. Což je pro Vivennu,  jak se nejstarší princezna jmenuje, zcela nepřípustné! Obchodování s dechy, ovládaní lidí a věcí je v jejich zemi považováno za něco nemorálního. Dokonce i nošení barevného oblečení je znakem poklesle morálky! Urození musí ovládat své emoce, jinak se jim zbarví vlasy a ostatní tak poznají, co si skutečně myslí. Když nadejde soudný den, kdy má nejstarší ze sester opustit svou zemi, aby naplnila dávný slib, její otec se rozhodne jinak. Z lásky ke své nejstarší dceři pošle mladší dceru Siri, která je takovou černou ovcí rodiny.  A tady celý příběh začíná...



Do knihy jsem se začetla od prvních stránek, autor mě vtáhl do svého světa, který je skutečně promyšlený. Detailně ho popisuje, ale přitom vůbec nenudí. Ve vyprávění se střídá několik postav a musím říct, že každou chvíli jsem si oblíbila nějakou jinou. Protože Brandon Sanderson nám nepředhazuje hrdiny, kteří jsou pouze dobří nebo špatní. Všichni mají jak dobré, tak špatné vlastnosti. Čtenář záhy pochopí, že každá postava má pro své jednání i konkrétní důvody. Proto jsem nakonec vůbec nevěděla, komu mám fandit. Příběh je hodně spletitý, pomalu nám odkrývá tajemství a pohnutky postav. Čtenář je tak celou dobu napnutý, jak to vlastně celé je. Každý z nich je svým způsobem hrdina, ale i není! Sanderson nám v knize nachystal několik zvratů, které vás do posledního okamžiku nenapadnou. To už se mi dlouho u žádné knihy nestalo a nevěřím, že odhalíte hlavní tajemství, které si ve Vyjednávači vymyslel. Dokud vám ho autor sám neodhalí, tak na to prostě nepřijdete, na to dám svůj krk. 

Příznivci romantiky si taky přijdou na své. Milostná linka je tu lehce, ale vkusně nastíněná. Hodně mě nadchly pasáže, kdy se princezna Vienna dostala do chudinských čtvrtí. Skvěle vykreslená atmosféra této části města! Přišlo mi, jako bych těmi špinavými uličkami doslova sama procházela. Taky se mi líbilo, že díky tomu, kde byla nucená žít se měnily její priority a podobné to bylo u ostatních postav. Musím ocenit magií dechu! Sice funguje na jednoduchém principu, ale možná právě proto má něco do sebe. Co se týče obálky! Já vím, je o ničem, ale nenechte se odradit, protože to co se skrývá uvnitř je dechberoucí! Tuhle knihu doporučuji spíše náročnějším čtenářům, bohužel si myslím, že pokud někdo čte jen jednoduchou YA, která je typicky plná lásky a kde vám autor vše hned naservíruje, tak tenhle příběh moc neocení. Proto u nás Brandon Sanderson asi není tolik známý, což osobně nechápu, protože tenhle autor je ve světě považován za geniálního spisovatele! Kniha je spletitá, pomalu odkrývá své tajemství, ale přitom v ní není zbytečná omáčka. Můžu říct, že Vyjednávač mi vzal dech a nechci ho vrátit!

Za recenzní výtisk děkuji obchodu MegaKnihy, který mi knihu poskytl. Vyjednávače si můžete koupit tady.


Vyjednavač
Vyjednavač je příběh dvou sester, které jsou náhodou princezny, Božího krále, za něhož se jedna z nich musí provdat, jednoho nižšího boha, kterého jeho práce moc nebaví, a nesmrtelného muže, který se snaží napravit chyby, jež udělal před staletími. V jejich světě se ti, kteří zemřeli statečně, vrací jako bohové a žijí uzavřeni v pantheonu bohů v hlavním městě Hallandrenu. Životní síla, nazývaná biochromatické kouzlo, se zakládá na úkazu zvaném Dech. S použitím Dechu a vysáváním barev z každodenních předmětů je možné provádět všechny možné zázraky a darebáctví. Bude však zapotřebí značného množství obojího, aby Vivenna a Siri, královské princezny z Idrisu, Boží král Susebron, Hymnus - zdráhavý bůh statečnosti, a tajemný Vasher Vyjednavač, dokázali úspěšně čelit všem nebezpečím.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. O Br. S. porad mluvi kamaradka. Jestli se nepletu, je to jeji nej autor. Musim se na neco od nej taky juknout. Pekna recenze!

    OdpovědětVymazat
  2. O Br. S. porad mluvi kamaradka. Jestli se nepletu, je to jeji nej autor. Musim se na neco od nej taky juknout. Pekna recenze!

    OdpovědětVymazat

.

.

Subscribe